Hnacia súprava

Nový rad CF ponúka prispôsobené riešenia. Nový motor PACCAR PX-7 s objemom 6,7 litra, ktorý bude v modeloch CF k dispozícii od začiatku roka 2014, a motory MX-11 (10,8 litra) a MX-13 (12,9 litra). Výkon od 210 kW/290 hp do 375 kW/510 hp a veľmi účinné motorové brzdy. Mechanická prevodovka s priamym radením a rýchlobehom, automatizovaná prevodovka AS Tronic alebo úplne automatizovaná prevodovka. Široký sortiment účinných PTO na rôzne aplikácie.

MX-13MX-11PX-7EASPrevodovkyNápravy

operátora

Motor PACCAR MX-13 Euro 6

Splnenie emisnej normy Euro 6 bolo len jedným z impulzov pri vývoji motora PACCAR MX-13. Samozrejme, chceli sme, aby bol mimoriadne spoľahlivý a odolný. Mal tiež dosahovať spotrebu paliva na priaznivej úrovni podľa normy Euro 5 ATe a mal ponúkať najlepšie jazdné vlastnosti s vysokým krútiacim momentom. Motor PACCAR MX-13 obsahuje kombináciu osvedčenej špičkovej techniky a inteligentných technických inovácií. Je k dispozícii s výkonmi 303 kW/410 hp, 340 kW/460 hp a 375 kW/510 hp a krútiacimi momentmi 2 000, 2 300 a 2 500 Nm s otáčkami od 1 000 do 1 425 ot./min. Všetok uvedený výkon prechádza do našich nových prevodoviek. Automatická prevodovka AS Tronic má jedinečné vlastnosti vrátane funkcie EcoRoll (vozidlo ide dolu kopcom na voľnobežných otáčkach) a funkcie FastShift (medzi 11. a 12. prevodovým stupňom nie je potrebné uvoľniť spojku) pre ďalšie zvýšenie efektivity paliva. Najnovšia generácia systému Intarder 3 má vyšší výkon pri nižších otáčkach.

 

Typ motora Výkon Krútiaci moment

MX-13 303

303 kW/410 hp
(1 425 – 1 750 ot./min.)

2 000 Nm
(1 000 – 1 425 ot./min.)

MX-13 340

340 kW/460 hp
(1 425 – 1 750 ot./min.)

2 300 Nm
(1 000 – 1 425 ot./min.)

MX-13 375

375 kW/510 hp
(1 425 – 1 750 ot./min.)

2 500 Nm
(1 000 – 1 425 ot./min.)

vodiča

Motor PACCAR MX-11

Počas vývoja nového motora PACCAR MX s objemom 10,8 l boli stredobodom pozornosti nasledujúce faktory: vysoký výkon, nízka hmotnosť a nízka spotreba paliva. Okrem toho sa prihliadalo na spoľahlivosť a životnosť, ako aj optimálnu dostupnosť. Motor PACCAR MX-11 je k dispozícii s výkonmi od 210 kW/290 hp do 320 kW/440 hp a predstavuje ideálne riešenie na používanie v oblasti distribučného segmentu a v rámci náročných aplikácií, v ktorých sú cieľovým aspektom najnižšia spotreba paliva a nízka hmotnosť.

Typ motora Výkon Krútiaci moment

MX-11 210

210 kW/290 hp
(1 700 ot./min.)

1 200 Nm
(1 000 – 1 700 ot./min.)

MX-11 240

240 kW/330 hp
(1 650 ot./min.)

1 400 Nm
(1 000 – 1 650 ot./min.)

MX-11 271

271 kW/370 hp
(1 650 ot./min.)

1 600 Nm
(1 000 – 1 650 ot./min.)

MX-11 291

291 kW/400 hp
(1 450 – 1 700 ot./min.)

1 900 Nm
(1 000 – 1 450 ot./min.)

MX-11 320

320 kW/440 hp
(1 450 – 1 700 ot./min.)

2 100 Nm
(1 000 – 1 450 ot./min.)

 

vodiča

Motor PACCAR PX-7


Nový motor PACCAR PX-7, ktorý je mimoriadne vhodný na používanie v oblasti distribučného segmentu, bude k dispozícii v modeloch CF od začiatku roka 2014. Nový 6,7-litrový motor PACCAR PX je kompaktný šesťvalcový motor, ktorý taktiež využíva výhody technológie Common Rail (vstrekovacie tlaky až 1 800 barov), turbokompresor s premenlivou geometriou lopatiek a účinný systém následnej úpravy výfukových plynov.
























Typ motora Výkon Krútiaci moment

PX-7 164


164 kW/220 hp
(1 800 – 2 300 ot./min.)


850 Nm
(1 100 – 1 800 ot./min.)


PX-7 186


186 kW/250 hp
(1 800 – 2 300 ot./min.)


950 Nm
(1 100 – 1 800 ot./min.)


PX-7 208


208 kW/280 hp
(2 000 – 2 300 ot./min.)


1 020 Nm
(1 200 – 2 000 ot./min.)


PX-7 231


231 kW/310 hp
(2 000 – 2 300 ot./min.)


1 100 Nm
(1 200 – 2 000 ot./min.)

vodiča

Systém následnej úpravy výfukových plynov (EAS)

S cieľom splniť prísne emisné požiadavky normy Euro 6 so súčasným zabezpečením maximálnej palivovej hospodárnosti spoločnosť DAF skombinovala pokrokové motory PACCAR Euro 6 s rôznymi technológiami následnej úpravy výfukových plynov – s katalyzátorom SCR a filtrom tuhých častíc.

vodiča

Nové prevodovky

Nový rad XF sa štandardne dodáva s mechanickou prevodovou s priamym radením a v prípade náročných aplikácií je k dispozícii prevodovka so šestnástimi prevodovými stupňami. Mechanické prevodovky sa štandardne dodávajú s pomocníkom radenia „Servoshift“ na zvýšenie komfortu vďaka nutnosti vynaložiť menšiu silu na radenie, ako aj vďaka kratšej dráhe radenia. Na obmedzenie prevádzkových nákladov a maximalizáciu životnosti sa používajú uhlíkové synchronizačné krúžky. Na zjednodušenie používania sa skrátila dráha spojky zo 154 na 135 mm.

Nové automatizované prevodovky AS-Tronic disponujú mnohými funkciami špecifickými pre modely DAF. Novovyvinutý softvér a nové senzory znamenajú veľmi postupnú a hladkú činnosť spojky, čím sa zlepšuje výkon pri rozjazdoch a manévrovaní.

Vďaka funkcii EcoRoll sa v miernych klesaniach spojka deaktivuje, čím sa dosiahne kontrolovaný pohyb vozidla s voľnobežnými otáčkami motora. Funkcia FastShift prispieva k nízkej spotrebe paliva.

vodiča

Nové zadné nápravy

Nový model XF disponuje aj novou robustnou zadnou nápravou SR1344. Náprava bola komplexne optimalizovaná z hľadiska zaťaženia a bola špecificky vyvinutá na použitie so systémom konštrukcie Stabilink. Základnou vlastnosťou novej nápravy je jej nízka hlučnosť. Menší objem oleja (10 litrov namiesto 15 litrov) znamená úsporu paliva a nižšie náklady na výmenu oleja v rámci medzinárodnej prepravy.

Povolené zaťaženie nápravy SR1344 je 13 ton a náprava tvorí štandard v prípade kombinovaných hmotností do 44 ton a krútiacich momentov motora až 2 300 Nm.

S cieľom maximálne prispôsobiť zadnú nápravu vzhľadom na špecifické aplikácie sú k dispozícii pomery rozvodovky od 2,38 : 1. Náprava SR1344 disponuje novým dizajnom pastorka a korunového ozubeného kolesa, čím bolo možné znížiť hmotnosť o 50 kg.

V prípade vysokých kombinovaných hmotností (viac než 44 ton) a vo vozidlách s motorom s výkonom 375 kW/510 HP disponuje modernizovaná náprava SR1347 nižšou hladinou oleja, čo vedie k priaznivejšej palivovej hospodárnosti a k nižším prevádzkovým nákladom.