DAF XF Euro 6
Novinka: model CF Construction. Špeciálne vyvinutý pre použitie v stavebníctve, ktoré si vyžaduje pravidelnú jazdu v teréne. Model CF Construction charakterizuje zvýšený uhol nájazdu a väčšia svetlá výška na maximálne pohodlnú jazdu v teréne a množstvo šikovných detailov na dosiahnutie maximálnej dostupnosti, nízkych prevádzkových nákladov a výnimočnej jednoduchosti použitia. Robustné štýlové prvky modelu CF Construction dodávajú vozidlu výnimočný vzhľad.
operátora
Všestrannosť
Nezáleží na tom, či prepravujete piesok, cement alebo stavebné materiály. Alebo či ide o špeciálnu prepravu, prípadne prepravu v oblasti drevospracujúceho priemyslu. Vždy je k dispozícii model CF Construction, ktorý dokonale splní vaše špecifické požiadavky.
Nový model CF Construction od spoločnosti DAF sa dodáva v nasledujúcich zostavách:
- Trojnápravový pevný model 6 × 4 s 8 alebo 9-tonovou prednou nápravou a 19, 21 alebo 26-tonovou tandemovou nápravou, vďaka čomu je vozidlo ideálnym pomocníkom na prepravu v oblasti stavebníctva a drevospracujúceho priemyslu.
- Trojnápravový ťahač 6 × 4, model CF Construction je mimoriadne vhodný na špeciálne dopravné aplikácie alebo na prepravu kmeňov/pilierov.
- Pevný variant 8 × 4 ponúka ideálny základ pre vyklápací systém alebo domiešavač. Tento pevný variant s dvoma riadenými 7,5, 8 alebo 9-tonovými nápravami, spolu s 19, 21 alebo 26-tonovou tandemovou nápravou, poskytuje špičkový dizajn GVW v rozsahu 32 až 44 ton.
Pokiaľ ide o použitie, pri ktorom nie je veľký uhol nájazdu a veľká svetlá výška taká dôležitá, spoločnosť DAF ponúka modely CF 6 × 4 a 8 × 4 vo verzii s atraktívnym exteriérovým dizajnom štandardných modelov CF.
vodiča
Optimálne pohodlie
Vysoká úroveň komfortu vodiča a maximálna jednoduchosť použitia boli ďalšími z kľúčových požiadaviek spoločnosti DAF počas vývoja nového modelu CF Construction.
- Voliteľnou možnosťou je praktický schodík na bočnej strane kabíny na zjednodušenie kontroly nákladu vodičom. K dispozícii je aj praktická strešná konzola, ktorá slúži ako ďalšia možnosť zachytenia sa.
- Široké schodíky ponúkajú jednoduchý a bezpečný prístup do kabíny. Modely 12,9-litrovým motorom PACCAR MX-13 disponujú troma schodíkmi a modely s 10,8-litrovým motorom PACCAR MX-11 štandardne disponujú dvoma schodíkmi. V prípade modelov s dvoma schodíkmi je k dispozícii ako voliteľná možnosť dodatočný dolných schod. Je upevnený flexibilne na maximalizáciu odolnosti.
Model CF Construction je, prirodzene, vybavený rovnako pohodlnými sedadlami ako iné modely v rámci univerzálneho radu CF, ako aj štýlovou prístrojovou doskou s integrovanou funkciou Driver Performance Assistant a novými, ergonomicky umiestnenými spínačmi. Aj ergonomicky navrhnutý volant s integrovanými ovládacími prvkami je súčasťou štandardnej výbavy nových vozidiel na použitie v stavebníctve.
vodiča
Účinné motory
Pohon je zabezpečovaný takto:
- 12,9-litrový motor PACCAR MX-13 s výkonom od 303 kW (410 hp) do 375 kW (510 hp)
- 10,8-litrový motor PACCAR MX-11 s výkonom od 210 kW (290 hp) do 320 kW (440 hp)
K dispozícii je voliteľná automatizovaná prevodovka AS Tronic so špecifickým nastavením na použitie v teréne a systémom radenia prevodových stupňov, ktorý bol špecificky vyvinutý na tento účel. Takto sa zabezpečí rýchlejšie radenie prevodov v prevodovke spolu s rýchlejším používaním spojky. Pre model CF Construction je k dispozícii rad vývodových hriadeľov. Vo verziách s motorom PACCAR MX-11 je okrem motora vývodového hriadeľa v polohe jedna hodina k dispozícii aj ľahká verzia (poloha 11 hodín) s krútiacim momentom 250 Nm.
vodiča
Karoséria
Nový podvozok modelov CF Construction bol vyvinutý na dosiahnutie maximálnej tuhosti a špičkových jazdných charakteristík.
- Ponúka dostatok priestoru na umiestnenie komponentov (napríklad podpier nakladacieho žeriava).
- Podvozok disponuje v prednej časti rámom tvaru Y na vytvorenie priestoru pre nové motory Euro 6 a veľkú chladiacu jednotku na dosiahnutie nízkej spotreby paliva.
- Ďalšou novou funkciou je príprava na upevnenie dosky DIN, ktorú je možné použiť napríklad na pripojenie snehovej radlice.
- Všetky modely sú k dispozícii so zvislým výfukom, ktorý v prípade pevného variantu podvozka 8 × 4 disponuje aj integrovanou jednotkou SCR.
Mimoriadna pozornosť bola venovaná aj zjednodušeniu pripojenia nadstavieb. Vhodným príkladom je metóda pripojenia BAM (Body Attachment Method), ktorú je možné objednať na podvozky FAD 8 × 4 a ktorá ponúka komplexnú prípravu na upevnenie najbežnejších vyklápacích systémov. Ide o upevnenie rôznych konzol na podvozok mimo továrne a poskytnutie špecifickej schémy otvorov.