CF konštrukcia

Novinka: model CF Construction. Špeciálne vyvinutý pre použitie v stavebníctve, ktoré si vyžaduje pravidelnú jazdu v teréne. Model CF Construction charakterizuje zvýšený uhol nájazdu a väčšia svetlá výška na maximálne pohodlnú jazdu v teréne a množstvo šikovných detailov na dosiahnutie maximálnej dostupnosti, nízkych prevádzkových nákladov a výnimočnej jednoduchosti použitia. Robustné štýlové prvky modelu CF Construction dodávajú vozidlu výnimočný vzhľad.

VšestrannosťOptimálne pohodlieÚčinné motoryKaroséria

operátora

Všestrannosť

Nezáleží na tom, či prepravujete piesok, cement alebo stavebné materiály. Alebo či ide o špeciálnu prepravu, prípadne prepravu v oblasti drevospracujúceho priemyslu. Vždy je k dispozícii model CF Construction, ktorý dokonale splní vaše špecifické požiadavky.

Nový model CF Construction od spoločnosti DAF sa dodáva v nasledujúcich zostavách:

  • Trojnápravový pevný model 6 × 4 s 8 alebo 9-tonovou prednou nápravou a 19, 21 alebo 26-tonovou tandemovou nápravou, vďaka čomu je vozidlo ideálnym pomocníkom na prepravu v oblasti stavebníctva a drevospracujúceho priemyslu.
  • Trojnápravový ťahač 6 × 4, model CF Construction je mimoriadne vhodný na špeciálne dopravné aplikácie alebo na prepravu kmeňov/pilierov.
  • Pevný variant 8 × 4 ponúka ideálny základ pre vyklápací systém alebo domiešavač. Tento pevný variant s dvoma riadenými 7,5, 8 alebo 9-tonovými nápravami, spolu s 19, 21 alebo 26-tonovou tandemovou nápravou, poskytuje špičkový dizajn GVW v rozsahu 32 až 44 ton.

Pokiaľ ide o použitie, pri ktorom nie je veľký uhol nájazdu a veľká svetlá výška taká dôležitá, spoločnosť DAF ponúka modely CF 6 × 4 a 8 × 4 vo verzii s atraktívnym exteriérovým dizajnom štandardných modelov CF.

vodiča

Optimálne pohodlie

Vysoká úroveň komfortu vodiča a maximálna jednoduchosť použitia boli ďalšími z kľúčových požiadaviek spoločnosti DAF počas vývoja nového modelu CF Construction.

  • Voliteľnou možnosťou je praktický schodík na bočnej strane kabíny na zjednodušenie kontroly nákladu vodičom. K dispozícii je aj praktická strešná konzola, ktorá slúži ako ďalšia možnosť zachytenia sa.
  • Široké schodíky ponúkajú jednoduchý a bezpečný prístup do kabíny. Modely 12,9-litrovým motorom PACCAR MX-13 disponujú troma schodíkmi a modely s 10,8-litrovým motorom PACCAR MX-11 štandardne disponujú dvoma schodíkmi. V prípade modelov s dvoma schodíkmi je k dispozícii ako voliteľná možnosť dodatočný dolných schod. Je upevnený flexibilne na maximalizáciu odolnosti.

Model CF Construction je, prirodzene, vybavený rovnako pohodlnými sedadlami ako iné modely v rámci univerzálneho radu CF, ako aj štýlovou prístrojovou doskou s integrovanou funkciou Driver Performance Assistant a novými, ergonomicky umiestnenými spínačmi. Aj ergonomicky navrhnutý volant s integrovanými ovládacími prvkami je súčasťou štandardnej výbavy nových vozidiel na použitie v stavebníctve.

vodiča

Účinné motory

Pohon je zabezpečovaný takto:

  • 12,9-litrový motor PACCAR MX-13 s výkonom od 303 kW (410 hp) do 375 kW (510 hp)
  • 10,8-litrový motor PACCAR MX-11 s výkonom od 210 kW (290 hp) do 320 kW (440 hp)

K dispozícii je voliteľná automatizovaná prevodovka AS Tronic so špecifickým nastavením na použitie v teréne a systémom radenia prevodových stupňov, ktorý bol špecificky vyvinutý na tento účel. Takto sa zabezpečí rýchlejšie radenie prevodov v prevodovke spolu s rýchlejším používaním spojky. Pre model CF Construction je k dispozícii rad vývodových hriadeľov. Vo verziách s motorom PACCAR MX-11 je okrem motora vývodového hriadeľa v polohe jedna hodina k dispozícii aj ľahká verzia (poloha 11 hodín) s krútiacim momentom 250 Nm.

vodiča

Karoséria

 

 

Nový podvozok modelov CF Construction bol vyvinutý na dosiahnutie maximálnej tuhosti a špičkových jazdných charakteristík.

  • Ponúka dostatok priestoru na umiestnenie komponentov (napríklad podpier nakladacieho žeriava).
  • Podvozok disponuje v prednej časti rámom tvaru Y na vytvorenie priestoru pre nové motory Euro 6 a veľkú chladiacu jednotku na dosiahnutie nízkej spotreby paliva.
  • Ďalšou novou funkciou je príprava na upevnenie dosky DIN, ktorú je možné použiť napríklad na pripojenie snehovej radlice.
  • Všetky modely sú k dispozícii so zvislým výfukom, ktorý v prípade pevného variantu podvozka 8 × 4 disponuje aj integrovanou jednotkou SCR.

Mimoriadna pozornosť bola venovaná aj zjednodušeniu pripojenia nadstavieb. Vhodným príkladom je metóda pripojenia BAM (Body Attachment Method), ktorú je možné objednať na podvozky FAD 8 × 4 a ktorá ponúka komplexnú prípravu na upevnenie najbežnejších vyklápacích systémov. Ide o upevnenie rôznych konzol na podvozok mimo továrne a poskytnutie špecifickej schémy otvorov.