Hnacia súprava

Rad DAFLFspĺňajúci normuEuro 6sa dodáva spolu snovýmradom štvorvalcovýchalebošesťvalcovýchmotorov PACCARPXsrôznymivýkonmi,prevodovkami aprevodovými pomermi zadnej nápravy,vďaka čomu je možnéurčiť správnu hnaciu sústavuprekaždúaplikáciu. Tietonovéhnacie sústavy Euro 6 prinášajú optimálnu kombináciuvýkonua efektívnosti. Novinkou je mechanická deväťrýchlostná prevodovka anová zadná nápravaSR1339na ťažšieaplikácie.

Motor PACCAR PX-5Motor PACCAR PX-7EASPrevodovkyNápravy

Motor PACCAR PX-5

Úplne nový 4,5-litrový štvorvalcový motor PACCAR PX-5 je ideálnou pohonnou jednotkou na distribúciu v rámci mesta. Je k dispozícii v troch variantoch – od 112 kW/150 hp do 157 kW/210 hp. Ponúka technológiu Euro 6 pri najnižších emisiách. A samozrejme, ako ste už zvyknutí od spoločnosti DAF, aj nízku spotrebu paliva.

Motory PACCAR PX-5 sú veľmi spoľahlivé, šetrné k prírode a hospodárne. Servisné intervaly motora PX-5 môžu byť až 60 000 míľ. Aktívny filter tuhých častíc vyžaduje čistenie po prejazdení 320 000 km alebo uplynutí 5 rokov. V jednom module sú obsiahnuté rôzne funkcie a súčasti. Takto sa zachováva nízka úroveň nákladov na údržbu a dosahuje sa vyššia návratnosť investície.

 Typ motora  Výkon  Krútiaci moment
 PX-5 112  112 kW/150 hp
 (1 800 – 2 300 ot./min.)
 580 Nm
 (1 100 – 1 800 ot./min.)
 PX-5 135  135 kW/180 hp
 (1 800 – 2 300 ot./min.)
 700 Nm
 (1 200 – 1 800 ot./min.)
 PX-5 157  157 kW/210 hp
 (2 000 – 2 400 ot./min.)
 760 Nm
 (1 300 – 2 000 ot./min.)

Motor PACCAR PX-7

Motory PACCAR PX sú rovnako ako séria MX novo vyvinuté. 6,7-litrový šesťvalcový motor PACCAR PX-7 je špičkou tohto rebríčka. Dostupný v štyroch verziách s výkonom od 164 kW/220 hp do 231 kW/310 hp. Tento vysokovýkonný motor je ideálny pre nový model LF určený na účely distribučnej prepravy. Motor PX-7 je výkonný, efektívny, prvotriedny a ekologický. Podiel údržby je minimálny.

Distribučné nákladné vozidlo musí vykonávať príslušné úlohy bez akýchkoľvek problémov. To je dôvod, pre ktorý je maximálne nasadenie základom spoľahlivého dizajnu PX-7. Nízky podiel údržby prispieva k vyššej návratnosti. Tento motor sa pýši servisnými intervalmi až 60 000 km a filtrom tuhých častíc, ktorý vyžaduje čistenie až po prejazdení 320 000 km. Motor PX-7 taktiež disponuje jedným multifunkčným remeňom a rôzne funkcie a komponenty sú zoskupené do jedného modulu. Na dosiahnutie nízkych prevádzkových nákladov.

Typ motora Výkon Krútiaci moment

PX-7 164

164 kW/220 hp
(1 800 – 2 300 ot./min.)

850 Nm
(1 100 – 1 800 ot./min.)

PX-7 186

186 kW/250 hp
(1 800 – 2 300 ot./min.)

950 Nm
(1 100 – 1 800 ot./min.)

PX-7 208

208 kW/280 hp
(2 000 – 2 300 ot./min.)

1 020 Nm
(1 200 – 2 000 ot./min.)

PX-7 231

231 kW/310 hp
(2 000 – 2 300 ot./min.)

1 100 Nm
(1 200 – 2 000 ot./min.)

Následná úprava výfukových plynov na dosiahnutie súladu s normou Euro 6

S cieľom splniť prísne emisné požiadavky normy Euro 6 so súčasným zabezpečením maximálnej palivovej hospodárnosti spoločnosť DAF skombinovala pokrokové motory PACCAR Euro 6 s rôznymi technológiami následnej úpravy výfukových plynov – s katalyzátorom SCR a filtrom tuhých častíc. Špičkový moderný systém vstrekovania paliva Common Rail umožňuje používať vysoké kompresné tlaky a predbežné a následné vstrekovanie paliva alebo používať kombináciu obidvoch uvedených možností. Takto dochádza k jemnejšej atomizácii paliva, výsledkom ktorej je množstvo ďalších možností na optimalizáciu spaľovania. Výsledok: najnižšie možné emisie a hluk, ako aj najvyššia palivová hospodárnosť. Keďže teplotu výfukových plynov je možné efektívne regulovať, k dispozícii je možnosť optimalizácie integrácie motora so systémom následnej úpravy výfukových plynov.

Okrem presného zloženia výfukových plynov je cieľom dosiahnuť správnu teplotu na filtri sadzí. Základným princípom je dosiahnuť pasívnu regeneráciu filtra sadzí využitím ideálnych podmienok vytvorených motorom. To je dôvod zapuzdrenia výfukového vedenia (a väčšiny základných častí výfukového systému) väčšiny motorov PACCAR Euro 6. Ak aj napriek uvedeným opatreniam teplota výfukových plynov príliš klesne v dôsledku špecifického používania vozidla, motor sa prepne do režimu aktívnej regenerácie.

Účelom použitia katalyzátora SCR je aj zachovanie optimálnych teplôt. Vďaka inteligentnej povrchovej úprave dokáže dosahovať maximálny výkon v širokom spektre teplôt, vďaka čomu môže motor optimálne a tým najefektívnejším spôsobom fungovať.

Prevodovky

Nový rad LF sa štandardne dodáva s mechanickými prevodovkami s piatimi alebo šiestimi prevodovými stupňami, ktoré sú vybavené káblovým radením na dosiahnutie komfortu pri radení prevodových stupňov v krátkych dráhach s minimálnou silou. Nové káblové radenie nevyžaduje žiadnu údržbu a prispieva k nižšej hladine hluku.

Novinkou je mechanická prevodovka s deviatimi prevodovými stupňami ZF, ktorá je vhodná pre vysoké krútiace momenty až 1 100 Nm, a preto je ideálnym riešením v prípade ťažších modelov LF (napríklad pri kontajnerovej a stavebnej preprave).

Automatizovaná prevodovka AS Tronic so šiestimi prevodovými stupňami je voliteľnou súčasťou modelov DAF LF. Na špeciálne aplikácie bude k dispozícii rad úplne automatizovaných prevodoviek Allison 3000 (napríklad v nákladných vozidlách požiarnikov a vo vozidlách na odvoz odpadu).

Široký výber prevodových pomerov

Koncová časť hnacej sústavy je tvorená zadnou nápravou s jedným redukčným stupňom a množstvom prevodových pomerov. Najľahšia náprava (päťtonová náprava SR 5.10) sa dodáva s prevodovým pomerom 4,10 : 1, zatiaľ čo náprava SR 5:14 ponúka sedem prevodových pomerov od 3,31 : 1 do 6,33 : 1. 8, 10 a 11-tonové nápravy ponúkajú na výber sedem rôznych pomerov od 3,31 : 1 do 6,33 : 1.

Z hľadiska doplnkovej nákladovej tolerancie 18/19-tonovej verzie LF je k dispozícii aj nová robustná zadná náprava SR13.39. Tento variant je zaujímavý najmä v krajinách, ktoré povoľujú vyššiu než 11,5-tonovú záťaž na hnaciu nápravu. K dispozícii je nová 13-tonová náprava s pomermi 3ň,73, 4,10, 4,56, 5,13 a 5,63.