Prevádzky diaľkových autobusov

daf autobusS podporou spoločnosti DAF


Úplne nové motory navrhnuté spoločnosťou DAF a vyrábané spoločnosťou PACCAR kombinujú vynikajúci výkon s ekonomickou spotrebou paliva.


 

 

SumárMotory PRMotor MXDielyITS

Vstavaná kvalita

daf autobusPoužitie vysokokvalitných materiálov, ako napríklad kompaktná grafitová oceľ pre blok motora a hlavu valcov a rozsiahla integrácia funkcií zaisťuje vynikajúcu zodpovednosť a odolnosť. Vstupný prívod je napríklad integrovaný v hlave valcov zatiaľ, čo olejový filter, olejový termostat a chladič oleja sú kombinované v samostatnom mazacom olejovom module. Jedinečný systém vstrekovania SMART spolu s technológiou katalyzátora znamená, že motory PACCAR sú v súlade s prísnymi emisnými normami Euro 4 a Euro 5, a to dokonca aj bez filtra sadzí.
Nové 6-valcové radové motory s inteligentným vysokotlakovým vstrekovaním sú čistejšie a zabezpečujú vysoký výkon a krútiaci moment pri nízkych rýchlostiach motora.

 

daf autobus

Úplne motory PACCAR sú navrhnuté tak, aby vám zabezpečili najvyššie štandardy v ekonomickosti, spoľahlivosti a odolnosti, čím uspokoja dopravcov, zatiaľ čo z pohodlného výkonu profituje šofér.

Motor PACCAR PR

daf autobus9,2-litrový 6-valcový radový motor PACCAR PR s 24 ventilmi je dostupný v dvoch výkonnostných variantoch: 228 kW (310 hp) a 265 kW (360 hp).

S vnútorným priemerom a ťahom 118 a 140 mm (v danom poradí) má motor PACCAR PR výtlak 9,2-litra a používa niekoľko technológií, ktoré sa vyskytujú v motore MX od spoločnosti PACCAR, ako napríklad vysokotlakové vstrekovanie paliva SMART. Výsledkom je optimálny výkon motora s najnižšími možnými emisiami škodlivých výfukových plynov.

Ventil a dosadacie plochy ventilov sú vyrobené z rovnakých materiálov ako pri motore PACCAR MX, a to na zaistenie ešte väčšej spoľahlivosti a odolnosti, čo má za následok nízke prevádzkové náklady.

Jeho nízka hmotnosť (nepresahujúca 830 kg), vysoký výkon a vynikajúca spotreba paliva robia z motoru PACCAR PR atraktívne riešenie pre prevádzkovateľov diaľkových autobusov, ktorí hľadajú maximalizovanie kapacity pasažierov/batožiny.

  • Nízke prevádzkové výdavky
  • Vynikajúca spotreba paliva
  • Dlhšia životnosť
  • Dlhšie servisné intervaly
  • Nízka hmotnosť
  • Vysoká spoľahlivosť
  • Vysoká odolnosť
  • Vysoký komfort pre šoféra
Motor PR-228 PR-265
Maximálny výkon (kW) 228 265
Ot./min. pri max. výkone 2200 2200
Maximálny krútiaci moment (Nm) 1275 1450
Ot./min. pri max. kr. momente (od-do) 1700 1700

Všeobecné informácie

Motory PR

Počet valcov a rozvrhnutie valcov 6 v rade, vertikálne
Cyklus 4-ťahový
Vnútorný priemer (mm) 118
Ťah (mm) 140
Výtlak piestu (dm³) 9,2
Nasávanie Turbonabíjané a vnútorne chladené
Rýchlosť pri voľnobehu (ot./min.) 600 +/- 25
Max. riadená rýchlosť bez zaťaženia (ot./min.) 2200 +/- 25
Hmotnosť motora len za suchého stavu (kg) 860

Motor PACCAR MX

20060218_PACCAR_MX20_engine112,9-litrová séria motorov PACCAR MX predstavuje kompaktný 6-valcový radový motor s nízkou vlastnou hmotnosťou a priaznivými rozmermi inštalácie (1154 mm dlhý, 1150 mm vysoký a 789 mm široký).

Tento naftový motor pre náročné použitie kombinuje vynikajúci výkon s ergonomickou spotrebou paliva. Jedinečný elektronický systém vstrekovania SMART spolu s technológiou katalyzátora znamená, že motor je v súlade s prísnymi emisnými normami Euro 4 a Euro 5, a to dokonca aj bez filtra sadzí.

Motor PACCAR MX je dostupný v štyroch výkonnostných variantoch: 265 kW (360 hp), 300 kW (410 hp), 340 kW (460 hp) a 375 kW (510 hp). Rada, ktorá je optimálne vhodná na to, aby vyhovela stále narastajúcim požiadavkám po vyšších výstupoch motora, optimálnej kapacite v kombinácii s inými jazdnými vlastnosťami, komforte jazdy a bezpečnosti. Predstavuje viac ako len konkurenta pre ťažší sektor s veľkým počtom kilometrov, ako napríklad pre 13 a 15 metrové trojnápravové diaľkové autobusy a dvojposchodové autobusy.

  • Nízke prevádzkové výdavky
  • Vynikajúca spotreba paliva
  • Dlhšia životnosť
  • Dlhšie servisné intervaly
  • Nízka hmotnosť
  • Vysoká spoľahlivosť
  • Vysoká odolnosť
  • Vysoký komfort pre šoféra
Motor MX-265 MX-300 MX-340 MX-375
Maximálny výkon (kW) 265 300 340 375
Ot./min. pri max. výkone 1900 1900 1900 1900
Maximálny krútiaci moment (Nm) 1775 2000 2300 2500
Ot./min. pri max. kr. momente (od-do) 1410 1410 1410 1410

Všeobecné informácie

Motory MX

Počet valcov a rozvrhnutie valcov 6 v rade, vertikálne
Cyklus 4-ťahový
Vnútorný priemer (mm) 130
Ťah (mm) 162
Výtlak piestu (dm³) 12,9
Nasávanie Turbonabíjané a vnútorne chladené
Rýchlosť pri voľnobehu 550 +/- 25
Max. riadená rýchlosť bez zaťaženia (ot./min.) 1900 +/- 25
Hmotnosť motora len za suchého stavu (kg) 1085

Optimálna dostupnosť vozidla

daf autobusBez ohľadu na to, či sa údržba plánovala alebo je neplánovaná, diaľkový autobus alebo autobus musí stráviť čo najkratší čas v dielni. Rozumieme, že čas znamená pre našich zákazníkov peniaze. Optimálna dostupnosť „originálnych dielov značky DAF“ je preto životne dôležitá.

V skutočnosti distribučné centrá dielov spoločnosti PACCAR v mestách Eindhoven (NL), Leyland (GB) a Madrid (E) odosielajú diely každý deň na viac ako 1 300 dodacích adries po celej Európe.

Tieto distribučné centrá garantujú, že každý servisný predajca diaľkových autobusov a autobusov značky DAF a každý servisný bod pre vozidlá značky DAF bude mať najrýchlejší prístup k správnym dielom hnacej sústavy pre každé vozidlo s podporou značky DAF.

TRP  – obchod na jedno zastavenie

daf autobusTRP, čiže jedinečný program dielov, ktorý vyvinula spoločnosť DAF, aby poskytla šoférom nákladných vozidiel zariadenie „na jedno zastavenie“ pre aktuálnu škálu 31 000 produktov údržby, je teraz dostupné pre sektor diaľkových autobusov a autobusov.

Program TRP, ktorý funguje popri programu originálnych dielov značky DAF, obsahuje komplexnú radu „spotrebných materiálov pre dielňu“ a položky pre rýchle pokračovanie v ceste pre „všetkých výrobcov“, ako napríklad filtre, akumulátory a stierače, ktoré sú vhodné pre diaľkové autobusy a autobusy.

daf autobusMedzinárodná služba pre poruchy (ITS)

„Diaľkové autobusy používajúce motory značky DAF budú mať tú najlepšiu podporu kdekoľvek v Európe,“ to je sľub spoločnosti DAF. Podporuje ich narastajúci počet špecialistov na autobusy a diaľkové autobusy, ktorí pochádzajú od 1 000 predajcov služby DAF ITS a pokrývajú všetky hlavné cesty a vytvárajú celoeurópsku sieť podpory, ktorá zabezpečuje asistenciu pre diaľkové autobusy 24 hodín denne a 365 dní v roku.

Jeden telefónny hovor do centra ITS úplne stačí, aby sa zaistila podpora zo strany spoločnosti DAF. Na druhej strane linky sa nachádza tím, ktorý nielenže hovorí všetkými európskymi jazykmi, ale tiež vie o čom hovorí, keď príde reč na diaľkové autobusy.

daf autobusV skutočnosti sa približne 70 percent problémov vôbec nespája s mechanikou hnacej sústavy a mechanici spoločnosti DAF majú zvyčajne dané skúsenosti a vedia, ako nájsť riešenie. Ak nevedia, vedia, kto a kde je najbližší špecialista, ktorý to dokáže.

Čo je dôležité, asistencia diaľkových autobusov od ITS, ktorá má prioritu, sa tiež vzťahuje na šoféra a jeho/jej pasažierov. Môže sa dohodnúť, že opravy sa vykonajú v čase, keď sa diaľkový autobus nepoužíva (napr. pri hoteli alebo reštaurácii). Rovnako v prípade veľkej poruchy sa môže zorganizovať ubytovanie alebo náhradný diaľkový autobus.

V skratke všetko, čo bude potrebné, na vyriešenie problémov alebo zaistenie prevádzky diaľkového autobusu a prepravy pasažierov s minimálnym meškaním. ITS, ktorý často kopírujú iné spoločnosti, ale nikdy nedosiahli jeho kvality, je v pohotovosti dňom i nocou, 365 dní v roku.