Spoločnosť DAF predstavuje nové nákladné vozidlá Euro 6 CF Construction, vyvinuté najmä pre dopravu v stavebníctve, kde je vyžadovaná častá jazda v teréne. Vozidlá CF Construction majú vďaka zväčšenému nájazdovému uhlu a väčšej svetlej výške podvozku vynikajúcu prejazdnosť v teréne, rad premyslených detailov potom zaisťuje vysokú odolnosť proti poškodeniu, nízke prevádzkové náklady a ľahké ovládanie. Robustné štýlové prvky vozidiel CF Construction dodávajú individuálny vzhľad tiež novým vozidlám radu LF Construction.
Ako prvý vás na nových modeloch CF Construction zaujme ich charakteristický dizajn. Príznačná čierna mriežka chladiča s rozmernými lamelami a úplne nový dizajn nárazníka, vyrobeného z galvanizovanej ocele pre odolnosť proti poškodeniu v ťažkom teréne, dodávajú dojem sily a nepremožiteľnosti. Proti poškodeniu sú chránené i atraktívne tvarované hlavné svetlomety, ktorých kryty sú vyrobené z veľmi odolného materiálu Lexan. Výrobca nepodcenil ani ochranu chladiča, o ktorú sa stará oceľový kryt pod nárazníkom, vyrobený z 3 mm hrubého plechu. Tento ochranný kryt vydrží zaťaženie až 4 tony a jeho spodná časť tvorí praktický a široký schod.
V nárazníku nových vozidiel DAF CF Construction môžu byť na prianie zákazníka integrované hmlové svetlomety spolu so svetlami pre osvetlenie zákruty. Nárazník tvorí tri oddelené časti, ktoré možno v prípade poškodenia meniť nezávisle na sebe, čo znižuje náklady na opravy. Robustný nárazník je umiestnený vysoko a umožňuje vozidlu dosiahnuť veľký nájazdový úhol 25O. V kombinácii so svetlou výškou 40 cm –vďaka použitiu predných náprav s upraveným zavesením – to znamená výbornú prejazdnosť po nespevnených cestách a v teréne.
Optimálne pohodlie
Ďalšími požiadavkami, ktoré boli pri vývoji nových vozidiel CF Construction pre spoločnosť DAF dôležité, bolo pohodlie vodiča a čo najjednoduchšia obsluha.
Ako voliteľná vybava je k dispozícii praktický schod umiestnený na boku kabíny, vďaka ktorému je pre vodiča veľmi ľahké nahliadnuť na korbu sklápacej alebo valníkovej nadstavby, pričom šikovne umiestnené rozmerné madlo na streche zaisťuje bezpečný pohyb. Široké schody sú základom pre ľahký a bezpečný prístup do kabíny. Modely s 12,9-litrovým motorom PACCAR MX-13 sú vybavené tromi schodmi, modely s 10,8-litrovým motorom PACCAR MX-11 sú štandardne vybavené dvoma schodmi. Ďalší schod je v tomto prípade dostupný ako voliteľná výbava. Je uchytený pružne, čím sa znižuje možnosť jeho poškodenia.
Vozidlá CF Construction sú prirodzene vybavené pohodlnými sedadlami rovnako ako ostatné modely nového radu CF, ako aj štýlovou prístrojovou doskou s integrovaným asistentom hodnotenia jazdného štýlu vodiča a novými, ergonomicky umiestnenými ovládacími prvkami. Do ruky dobre padne volant s príjemným povrchom a integrovanými tlačidlami pre ovládanie tempomatu, otáčiek motora a tretej brzdy je v prípade nových vozidiel Construction v štandardnej výbave.
Tandemová poháňaná náprava
Nové modely DAF CF Construction sa dodávajú vo viacerých variantoch. Môžu byť vo verzii trojnápravového podvozku pre montáž nadstavieb v konfigurácii 6 x 4 s 8-tonovou alebo 9-tonovou prednou nápravou, prípadne s 19-, 21- alebo 26-tonovou tandemovou zadnou nápravou. Tieto vozidlá sú ideálne pre využitie v stavebníctve alebo drevospracujúcom priemysle. Ďalším variantom sú ťahače s tromi nápravami v konfiguráciou 6 x 4, ktoré sa výborne hodia pre ťažkú nákladnú prepravu, prípadne na prepravu nadrozmerných nákladov – napríklad stromov alebo stĺpov.
Podvozky pre montáž nadstavieb konfigurácie 8 x 4 sú ideálne pre sklápače alebo domiešavače betónu. S dvojicou predných riadených 7,5-, 8- alebo 9-tonových náprav a 19-, 21- alebo 26-tonovou tandemovou zadnou nápravou poskytujú optimálny variant vozidla s celkovou hmotnosťou 32 až 44 ton. Na všetkých modeloch nájdete legendárnu tandemovú zadnú nápravu s osemtyčovým zavesením značky DAF, pre ktorú je typická vysoká stabilita pri naklopení a veľká skrížiteľnosť náprav (až 270 mm) pri prekonávaní nerovností v teréne.
Hospodárne motory PACCAR
O pohon sa stará 12,9-litrový motor PACCAR MX-13 s výkonom 303 kW (410 k) a 375 kW (510 k) a nový, 10,8-litrový motor PACCAR MX-11 s výkonom 210 kW (290 k) až 320 kW (440 k). Priemerná spotreba paliva motoru PACCAR MX-11 je až o 3 % nižšia než u, už aj tak veľmi úsporného, 12,9-litrového motora PACCAR MX-13. Navyše je ľahší o viac než 180 kg, vďaka čomu umožňuje dosiahnúť ešte väčšie užitočné zaťaženie.
K dispozícii je (na prianie zákazníka) automatizovaná prevodovka AS Tronic so špeciálnym programom pre jazdu v teréne a so stratégiou radenia vyvinutou zvlášť pre tento účel. Tým je zaistené rýchle radenie a rýchlejšie ovládanie spojky. Pre vozidlá CF Construction je pochopiteľne pripravený výber pomocných pohonov PTO. Vo verzii s motorom PACCAR MX-11 je – popri PTO motoru v polohe 1 hodina – dostupná tiež ľahká verzia v polohe 11 hodín s točivým momentom 250 Nm.
Nový podvozok: Ľahký, pevný a pripravený pre ľahkú montáž nadstaveb
Nový podvozok pre modely CF Construction bol vyvinutý pre maximálnu tuhosť a špičkové jazdné vlastnosti. Ponúka dostatok miesta pre rozmiestnenie rôznych komponentov, ako sú napríklad oporné nohy nakladacieho žeriavu. Podvozok s nosným rámom tvaru Y poskytuje dostatok miesta pre nové motory Euro 6 s veľkou chladiacou kapacitou. Tá zaisťuje, aby motor pracoval stále pri optimálnej prevádzkovej teplote a dosahoval tak maximálnu hospodárnosť.
Ďalším novým prvkom je príprava pre montáž DIN dosky v prednej časti, ktorá sa používa napríklad k pripevneniu snežného pluhu. Všetky modely sú k dispozícii s vertikálnym výstupom výfuku, v ktorom je v prípade podvozku konfigurácie 8 x 4 dokonce integrovaná jednotka katalytického systému SCR.
Značnú pozornosť venovali konštruktéri príprave pre ľahkú montáž nadstavieb. Dobrým príkladom je spôsob pripevnenia nadstavby (BAM), ktorý možno objednať s podvozkom FAD 8 x 4, vybaveným kompletnou prípravou pre montáž najbežnejších sklápacích nadstavieb. To zahŕňa montáž rôznych držiakov na podvozok priamo vo výrobnom závode a zaistenie špecifického rozmiestnenia otvorov v ráme vozidla.
Vozidlo CF Construction je štandardne dodávané s nasávaním vzduchu na streche; pre prašné prostredie je možné objednať podtlakový cyklónový filter.
Novinka: LF Construction
Spoločnosť DAF uvádza na trh tiež verziu Construction populárnych vozidiel LF. Dizajn týchto 19-tonových vozidiel LF Construction presne zapadá do radu CF Construction. Vyznačuje sa tiež čiernou maskou chladiča s masívnou mriežkou, typickým nárazníkom umiestneným vyššie (poskytuje tak nájazdový uhol viac ako 25O) a zväčšenou svetlou výškou (32 cm). Rovnako, ako vozidlá CF Construction, sú aj vozidlá LF Construction vybavené typickými schodmi a 3 mm hrubým krytom pod
nárazníkom, ktorý chráni chladič.
Vozidlá LF Construction sú k dispozícii s 6,7-litrovým motorom PACCAR PX-7 s výkonom 164 kW (220 k) až 231 kW (310 k). Nové vozidlá LF Construction sa pochopiteľne pýšia radom vlastností vysoko cenených vo vozidlách LF. Vozidlá DAF LF majú vďaka malému polomeru otáčania vo svojej triede jedinečnú ovladateľnosť a ich nízka pohotovostná hmotnosť umožňuje čo najvyššie užitočné zaťaženie.
Spoločnosť DAF začne dodávať nové vozidlá LF Construction a CF Construction začiatkom budúceho roku. Pre využitie, v ktorom nehrá veľký nájazdový uhol a veľká svetlá výška zásadnu úlohu, ponúka spoločnosť DAF tiež modely CF 6 x 4 a 8 x 4 s atraktívnou verziou exteriéru ako v prípade štandardných modelov CF.