Verejná doprava

daf autobusS podporou spoločnosti DAF


Úplne motory navrhnuté spoločnosťou DAF a vyrábané spoločnosťou PACCAR kombinujú vynikajúci výkon s ekonomickou spotrebou paliva.


 

 

SumarMotor PREuro 3,4,5 a EEVSlužby

Vstavaná kvalita

daf autobusPoužitie vysokokvalitných materiálov, ako napríklad kompaktná grafitová oceľ pre blok motora a hlavu valcov a rozsiahla integrácia funkcií zaisťuje vynikajúcu spoľahlivosť a odolnosť. Vstupný prívod je napríklad integrovaný v hlave valcov, zatiaľ čo olejový filter, olejový termostat a chladič oleja sú kombinované v samostatnom mazacom olejovom module. Jedinečný systém vstrekovania SMART spolu s technológiou katalyzátora znamená, že motory PACCAR sú v súlade s prísnymi emisnými normami Euro 4 a Euro 5, a to dokonca aj bez filtra sadzí.

6-valcové radové motory s inteligentným vysokotlakovým vstrekovaním sú čistejšie a zabezpečujú vysoký výkon a krútiaci moment pri nízkych rýchlostiach motora.

 

daf autobus

Úplne motory PACCAR sú navrhnuté tak, aby vám zabezpečili najvyššie štandardy v ekonomickosti, spoľahlivosti a odolnosti, čím uspokoja dopravcov, zatiaľ čo z pohodlného výkonu profituje šofér.

Motor PACCAR PR

daf autobus9,2-litrový 6-valcový radový motor s 24 ventilmi je dostupný v troch výkonnostných variantoch: 183 kW (249 hp), 228 kW (310 hp) a 265 kW (360 hp). Je to osvedčený rozsah výkonu, ktorý umožňuje optimalizáciu vozového parku pri údržbe a dieloch (a školení) pre 12 metrové autobusy až po 15, 18 a 24-metrové článkové konfigurácie.

S vnútorným priemerom a ťahom 118 a 140 mm (v danom poradí) má motor PACCAR PR výtlak 9,2-litra a používa niekoľko technológií, ktoré sa vyskytujú v novom 12,9-litrovom motore MX od spoločnosti PACCAR, ako napríklad vysokotlakové vstrekovanie paliva SMART. Výsledkom je opätovne optimálny výkon motora s najnižšími možnými emisiami škodlivých výfukových plynov.

Ventil a dosadacie plochy ventilov sú vyrobené z rovnakých materiálov ako pri motore PACCAR MX na zaistenie ešte väčšej spoľahlivosti a odolnosti voči opotrebovaniu, čo má za následok zníženie prevádzkových nákladov.

  • Nízke výdavky na kilometer
  • Nízka spotreba paliva
  • Dlhšia životnosť
  • Dlhšie servisné intervaly
  • Vysoký ťažný výkon, a to aj pri nízkych rýchlostiach
  • Vysoká spoľahlivosť
  • Vysoká odolnosť
  • Vysoký komfort pre šoféra

Názov motora

PR-183

PR-228

PR-265

Max. výkon (kW) 183 228 265
Ot./min. pri max. výkone 2200 2200 2200
Maximálny krútiaci moment (Nm) 1050 1275 1450
Ot./min. pri max. kr. momente 1700 1700 1700

daf autobusEuro 3 4, 5 a EEV

Systém vstrekovania SMART na motore PACCAR PR umožňuje, aby sa dodržali požiadavky normy Euro 4 a Euro 5, a to aj bez filtra sadzí. Avšak namontovanie pasívneho filtra sadzí znižuje emisie čiastočiek o ďalších 40% len na 0,018 g/kWh – čo je viac ako o 10% lepšie ako požaduje aktuálna norma EEV (Zdokonalené vozidlá šetrné na životné prostredie).

Až donedávna sa predpokladalo, že tieto hodnoty sa môžu dosiahnuť len pri plynových motoroch a skutočne sa veľmi približujú „nulovým emisiám“. Okrem nižších emisií čiastočiek má naftový motor EEV od spoločnosti DAF mnoho skutočných výhod nad alternatívnymi systémami pohonu, ako napríklad plyn. Sem patrí vyššia efektívnosť, vyššia spoľahlivosť a odolnosť a nižšie prevádzkové výdavky.

Optimálna dostupnosť vozidla

daf autobusBez ohľadu na to, či sa údržba plánovala alebo je neplánovaná, diaľkový autobus alebo autobus musí stráviť čo najkratší čas v dielni. Rozumieme, že čas znamená pre našich zákazníkov peniaze. Optimálna dostupnosť „originálnych dielov značky DAF“ je preto životne dôležitá.

V skutočnosti distribučné centrá dielov spoločnosti PACCAR v mestách Eindhoven (NL), Leyland (GB) a Madrid (E) odosielajú diely každý deň na viac ako 1 300 dodacích adries po celej Európe.

Tieto distribučné centrá garantujú, že každý servisný predajca diaľkových autobusov a autobusov značky DAF a každý servisný bod pre vozidlá značky DAF bude mať najrýchlejší prístup k správnym dielom hnacej sústavy pre každé vozidlo s podporou značky DAF.

 

TRP – obchod na jedno zastavenie

daf autobusTRP, čiže jedinečný program dielov, ktorý vyvinula spoločnosť DAF, aby poskytla šoférom nákladných vozidiel zariadenie „na jedno zastavenie“ pre aktuálnu škálu 31 000 produktov údržby, je teraz dostupný pre sektor diaľkových autobusov a autobusov.

Program TRP, ktorý funguje popri programu originálnych dielov značky DAF, obsahuje komplexnú radu „spotrebných materiálov pre dielňu“ a položky pre rýchle pokračovanie v ceste pre „všetkých výrobcov“, ako napríklad filtre, akumulátory a stierače, ktoré sú vhodné pre diaľkové autobusy a autobusy.